pátek 20. července 2012

ÚSMĚV PRO JANE AUSTENOVOU

Přináším další ze svých dojmů, pocitů z určité knihy. Zrovna teď jsem začala číst Pýcha a Předsudek od Jane Austenové. Určitě všichni znáte tento příběh, či z filmu, knihy nebo jste se něco doslechli. Vůbec jsem nevěděla co od knihy čekat, a to se mi stává docela často, ale tady jsem si tak nějak myslela, že to bude podobné jako u Charlotte Brontëové. Ne nadarmo se tyto dvě spisovatelky spojují, jako dvojice velice úspěšných stvořitelek děl, která nikdy nepohasnou svojí jedinečností.

Kniha mě tedy hodně překvapila. Jak svým smyslem pro humor tak i rychlostí jakou mi příběh plyne před očima. Hned na první stránce vidíme dialog dvou lidí, manželů, kteří se dohadují o novém sousedovi- zábavné. Musím říct, že mi přišlo vtipné a zase znovu jiné číst takovíto styl psaní. Hned u první stránky jsem jen žasla nad autorčiným humorem. Opravdu se mi to začalo líbit.

Jak jsem četla dál, kniha začala být trochu složitější pro můj jednoduchý mozek, který skoro nic nechápe, a tak jsem si větu či dvě musela přečíst znovu. V mém případě je to tak, že pokud je kniha alespoň trochu víc kvalitnější a má nějaký smysl, a já se nesoustředím, utíká mi část děje. Je to jako bych četla jen řádky a hned na ně zapomněla. Samozřejmě, že po přečtení stránky si zvyknu a naladím se na trochu víc (pro mě) obtížnější čtení.  

Dále se spisovatelka nezabívá zbytečnými událostmi a čas ubíhá rychle a svižně. Jakoby vnímáte vše co se děje ale víte, že jste tam byli jen krátko a nezažili jste to. Vše víte ale přitom to není hmatatelné. Tak to alespoň na mě působilo. Jak jsem řekla, kniha je trochu jinak napsaná a stačí si jen zvyknout.

Co mě hodně zmátlo byla jména. Je to docela vtipný, ale já si nemůžu pomoct a vždy se zarazím když se nějaké jméno nebo příjmení objeví. Například Elizabeth. Na úplném začátku knihy ji říkali Lízinko, potom Eliza a nakonec tam je, že celým jménem se jmenuje Elizabeth. Trochu mě to zmátlo, ale nakonec jsem na všechno přišla.

Viděla jsem i film a proto mě kniha tolik zaujala. Hrála tam má oblíbená herečka Keira Knightley, která měla roli i v Pirátech z Karibiku, kde hrála zase Elizabeth.
Na pokračování příběhu v knize se velmi těším, a jelikož jsem zatím na začátku, čeká mě ještě hodně zápletek. (:

Četli jste knihu Pýcha a Předsudek? A co na ni říkáte?

                 weheartit.com
by JuliaR

Žádné komentáře:

Okomentovat

DĚKUJEME ZA TVŮJ KOMENTÁŘ!